سينك اسكراب

ترالي بيمارستاني,خريد ترالي بيمارستاني,تخت تشريح جسد,سينك اسكراب

سينك اسكراب

۵ بازديد

سينك اسكراب

مرواريد طب پارسيان توليد كننده تخت تشريح جسد و جهت مشاوره, طراحي, ساخت و توليد قطعات و تجهيزات پزشكي بيمارستاني و لوازم جانبي آزمايشگاه, تخت تشريح جسد, سينك اسكراب, خريد تخت تشريح جسد, خريد سينك اسكراب, فروش تخت تشريح جسد است جهت خريد و مشاوره با شماره هاي 02166502537 - 02166514169 تماس حاصل فرمائيد .

همواره تجهيزات بيمارستاني در بيمارستان ها و درمانگاه ها بسيار ضروري است، تجهيزات درماني براي كادر درمان و پزشكان بسيار كاربردي است به عبارتي ديگر اتاق عمل بيمارستان بايد داراي امكانات پيشرفته پزشكي باشد و بيمارستاني كه تجهيزات كامل و بهداشتي نداشته باشد قطعا در درمان بيماران دچار ضعف مي شود. انواع ترالي بيمارستاني، ترالي دولنگه يا گاز شمار،ترالي حمل كپسول اكسيژن، سينك اسكراب و ... تجهيزات بيمارستاني و آزمايشگاهي مي باشند كه توسط مرواريد طب پارسيان توليد مي شوند.

به طور كلي سينك اسكراب، سينك بهداشتي مي باشد كه در ورودي اتاق عمل بيمارستان نصب مي شود و جراح و پرسنل اتاق عمل پيش از ورود به اتاق عمل دست هاي خود را در آن مي شويند.

جنس سينك اسكراب

جنس سينك اسكراب از استيل ضد زنگ مي باشد، شير آب سينك اسكراب بايد بدون تماس دست باز و بسته شود در واقع مي توان گفت نبايد شير پيچي باشد بلكه بايد از طريق آرنج يا تحريك با پا به كمك يك پدال و با استفاده از سنسور و چشم الكترونيكي باز و بسته شود. سينك اسكراب در اندازه هاي متفاوت يك، دو يا سه نفره ساخته مي شود. اين سينك در ورودي اتاق هاي ايزوله ي بيمارستان نيز نصب مي شود.

از نكات مهم در رابطه با ساخت سينك اسكراب مي توان به عدم پاشش آب به بيرون با استفاده از لبه دار كردن سينك اشاره كرد.هم چنين بايد مطابق با استانداردهاي خاصي ساخته شود تا عفونت به بهترين نحو كنترل شود. اين وسيله معمولا به همراه يك پمپ بتادين جهت ضد عفوني ساخته مي شود.

اسكراب چيست؟

به عبارتي ديگر اصطلاح اسكراب در بيمارستان ها به شستن دست ها قبل از اعمال جراحي گفته مي شود، در ضمن به تكنسيني كه در حين جراحي دست هايش را مي شويد و به پزشك جراح در حين عمل كمك مي كند نيز اسكراب گفته مي شود و به تكنسيني كه دست نشسته و در محيط اتاق عمل وسايل مورد نياز را در اختيار جراح و كمك جراح (اسكراب) مي گذارد، سيركولر (Circular) گفته مي شود.

نحوه ي شستن دست ها قبل از عمل جراحي و يا به اصطلاح اسكراب، روشي خاص است و به يك سري نكات در حين اين اقدام بايد دقت كرد.يكي از نكات، مدت زمان شستن دست ها يا اسكراب است. در مورد مدت زمان شستن دست ها يا اسكراب اختلاف نظر وجود دارد ولي حداقل اين زمان سه دقيقه در نظر گرفته شده است و بسته به روش هاي اسكراب، سه دقيقه، چهار دقيقه، پنج، شش و ده دقيقه تعريف شده است.

نكات اسكراب دست ها

نكاتي كه در اسكراب مطرح است، نحوه ي اسكراب يا شستن دست ها مي باشد. به اين صورت كه بايد از ناخن ها و انگشتان شستشو و اسكراب شروع شود و بعد به كف دست، پشت دست، مچ دست، ساعد و بازو حدود پنج تا هشت سانتي متر بالاتر از آرنج ختم شود.

در ضمن در طول مدت اسكراب يا شستن دست ها و بعد از اين عمل بايد در تمام اين مدت دست ها بالاتر از ساعد نگه داشته شود، به طوريكه آبي كه در حين اسكراب جاري مي شود از سمت نوك انگشتان و دست به سمت ساعد و آرنج بريزد و جراح و كمك جراح (اسكراب) به هيچ عنوان حق ندارد كه دست ها را پايين تر از ساعد و آرنج نگه دارد.

روش معمول به اين صورت است كه مدت يك دقيقه با محلول ضدعفوني كننده انگشتان، كف دست، پشت دست و مچ دست تا بالاي ساعد شسته مي شود و بعد آبكشي مي شود و سپس به مدت حداقل سه دقيقه با برس هاي مخصوصي كه استريل است و وجود دارد شستشوي ناخن ها، انگشتان و دست ها، مچ دست، ساعد و بالاي آرنج انجام مي شود و بعد مجددا آبكشي انجام مي شود.

يكي از نكات در حين اسكراب يا شستن دست ها قبل از عمل جراحي اين است كه دست ها به هيچ صورت نبايد تماس با اجسام خارجي حتي سينك و دستگيره ي شير آب داشته باشد.در حال حاضر در اكثر اتاق هاي عمل يا شيرهاي اتوماتيك وجود دارد كه بدون برخورد دست با شير آب شستشو انجام مي شود و يا دستگيره هايي وجود دارد كه با كمك همكار ديگري از جراح، باز و بسته مي شود و يا اينكه خود جراح و كمك جراح با بازوي خود و قسمتي كه در محدوده ي اسكراب يا شستشو نيست، شير آب را باز و بسته مي كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.